14 Ağustos 2017 Pazartesi

Türk Bayraklı Teknenin Yunanistan'a Çıkış Prosedürleri

Özel tekneniz var ve Yunanistan'a çıkış mı yaptırmak istiyorsunuz? 

Çıkış prosedürleri farklı farklı yazılıyor olabilir ama ben bizzat tecrübe ettiğim durumu 2017 yazı yani güncel olarak paylaşacağım.

-Özel teknenizi yurt dışına çıkartabilmek için öncelikle teknenin ruhsat sahibinin de tekneyle beraber yurt dışına çıkması lazım. 




-Teknenizin geçerli sigortası olmalı ve Yunan adaları clouse denilen Yunan adaları açıkça belirtilmeli. Ayrıca 3. şahıs mali sorumluluk çerçevesi 300.000euro tutarına eşit TL olmalı. Ayrıca da sigorta firmalarından bu sigortanın ingilizce kopyasını da temin edebilirsiniz.

-Teknenin vergi borcu olmamalı ve vizesi olmalı.

-Geçerli pasaportların çıkış yapacak herkesin yanında olması lazım.

-Kaptanın ADB (Amatör Denizci Belgesi) veya geçerli bir belge olması lazım.

-Geçerli pasaportunuzda mutlaka Yunanistan'ın konsolosluklarından alınmış geçerli çıkış sayısı ve süresi olan Shengen vizesi olması lazım. (Başka ülke Shengen vizeniz varsa ve ilk önce o ülkeye giriş-çıkış yapmışsanız ve daha giriş hakkı ve süresi varsa o da olur) 

-Teknenin çıkış yapacağınız limanda veya yakın bir marinada olması lazım çünkü polis ve gümrük memuru teknenizin ayrıldığını görebilmeli.

1-Öncelikle 15tl yurt dışı çıkış harcı kolay olsun diye bankaya yatırılır.

2-Deniz ticaret odasından 35tl ye Türk Bayraklı Özel Tekne Transitlogu alınır.

3-Herhangi bir acente vasıtasıyla bu transitloglar doldurulur. Burada maksat transitloğun kalemle değil dijital olarak doldurulmasıdır. Zira sadece böyle kabul görmektedir. (Bu durumda acenteler ücret talep eder ben 100tl ödedim. Fakat ısrar etmeniz durumunda bu doldurma işlerini liman dairesi de yapabilir ama asık bir surat ve ciddi bir tersleşme söz konusu olmaktadır) 

4-Pasaport fotokopisi, ADB belgesi fotokopisi, Ruhsat fotokopisi çekilir.

5-Deniz polisine gidilir ve pasaportlara çıkış yaptırılarak polis ile teknenin çıkış yapacağı saatte buluşmak üzere anlaşılır.(yeşil pasaportlular kurumlarından yurt dışına çıkmasında sakınca yoktur ıslak imzalı belge alırlar) 

6-Liman daire başkanlığına gidilir ve transitlog dilekçe verilerek sisteme yurt dışına çıkılacak şeklinde işletilir. (Fotokopiler alınır burada).

7-Gümrüğe gidilir ve transitlog burada da işletilir ve tıpkı polisteki gibi çıkış saati konuşularak anlaşılır.

8-Tekneye gelen polis ve gümrük memuru şöyle bir kontrol yaparak pasaportlarınızı size verir ve halatınızı çözer size de el sallar.

9-Bu dakikadan sonra Türk kara sularından hiçbir yere uğramadan çıkılması gerekmektedir. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Yunanistan'a geldik diyelim. Yok gelmeyelim. önce Chartplotter'ınız da görülen kırmızı çizgilerle belirlenmiş olan Yunan ve Türk hudutlarını görürsünüz. Yunan hududuna geçer geçmez sancak tarafına teknenin bayrağının daha yukarısında kalacak şekilde (genellikle yelkenlilerde sancak gurcatası altına  olacak şekilde misafir ülke bayrağı yani Yunan bayrağı çekilir.

-Aslında Avrupa Birliği ülkesi olmadığımız için karantina bayrağı olan sarı bayrağın da hemen bu misafir bayrak altına çekilmesi gerekmekte fakat genellikle yapılmamaktadır. (Kimse de sorun etmemektedir).

-Bir Yunan adası seçelim mesela Symi olsun. Bu adanın ana limanı ve çevre koyları vardır. Adaya girdiğinizde hemen analimana girip giriş işlemlerini yaptırmak zorunda değilsiniz ama bir gün de geciktirmeyin derim. Yani bir koya yanaşalım mesela Pedi olsun orada demir atıp yüzebiliriz ama mutlaka sonrasında giriş yapmamız lazım. Aksi takdirde kaçak durumuna düşeriz.

-Giriş yapmak için analimana girmeniz daha makbul dür. Çünkü bu adalar genellikle limanlarından daha sorumludur ve bu işlemlerde teknelerin limanlarda olmasını genellikle isterler.

1-Öncelikle pasaport polisine gidilir Symi'de saat kulesinin altındadır. Burada giriş yapmak istediğini söylersiniz onlar da Türkiye'den çıkış yapıp yapmadığınıza pasaportunuzdaki damgaya bakarlar ve mutlaka  bu damgayı görmek isterler. Yoksa sınır dışı edilirsiniz.

2-Gümrüğe gidilir 35euro'ya Yunan transitlogu alınır. Ve memur eşliğinde doldurulur.

3-Liman görevlisi mümkünse bulunur ve 1 günlük ücret ödenir. (10euro civarında) Makbuzu alınır. (Bu makbuzu bazı port polis memurları ister bazıları ise istemeyebilir).

4-Port Polise gidilir ve 15euro'ya crew list (Tayfa Listesi) alınır.  Zaten bütün evraklarınız yanınızda olduğu için teknenin bilgilerini ingilizce de açıklaması olan bu evrağa elle rahatlıkla doldurabilirsiniz.
Bu port polis Yunan'ın en yetkili polisidir. Sizin bütün evraklarınız sigorta, ruhsat, ADB belgesi v.s. kontrol edecektir.

5-Yunanistan'a hoş geldiniz :)

6-Çıkış işlemleri de aynı şekilde yapılır. Onu da siz tecrübe edin :)

-Bu işlemleri Yunan acentaları ve Türk acentalarıyla yaparsanız vakit kazanır ve sıcakta yorulmazsınız ama 100euro Yunan acentaları ücret alır. Türk acentaları ise en aşağı 100tl alır. Ama hata şansızını 0a iner.

-Yunanistan'da her ada küçük devlet gibi bir şey. Bu nedenle tüm bu işlemlerden sonra dahi port polise tekrar gidip sadece crew list ve transitloga çıkış bastırırsınız ve yeni gideceğiniz adada da giriş bastırırsınız.

-Bir kere giriş yaptıktan sonra sadece ana limanlara girecekseniz o adanın port polisine giriş çıkış yapılır.

-Her adanın kendine ait liman ücretleri vardır. Uygundur ve farklılık gösterir.

-Kısaca maliyet 60euro Yunan girişi-150tl Türk çıkışı ve tekrar ülkeye girişler ile yani x2 = 550TL dir. (Acentasız) (Vize ücreti yok)

-Ha ben kaçak giderim diyorsanız. 100 de 40 yakalanma şansınız var. Eğer pasaport yok veya geçerli vizeniz yok ise,  bu durumda 2000Euro para cezası, 2 gün nezaret, 1 hafta Rodos veya yakın olan büyük bir adaya hapis, tekneye el konulması, Avrupa birliği siciline suçun işlenmesi başınıza gelebilir. Hiçbir şey de olmaya bilir. Ama ana limanlara girerseniz 100 de 80 tespit edilirsiniz.

4 yorum: